✓ Helhedsorienteret behandling

✓ Kom hurtigt i behandling

✓ Slip af med smerterne

McKenzie MDT (Mekanisk Diagnostik og Terapi)

Super tilbud.

Vi tilbyder på klinikken en unik undersøgelse og behandling efter mekanisk diagnostik og terapi.

• 1 gangs undersøgelse – 1 time: 600 kr.
  • Opfølgende behandlinger: 30 min. 350 kr.

Behandleren er Fysioterapeut Jey

Mekanisk Diagnostik og Terapi (MDT) er en international anerkendt tilgang til undersøgelse og behandling af ryg, nakke og ekstremitetssmerter, udviklet af den New Zealandske fysioterapeut Robin McKenzie. Tilgangen har været anvendt over hele verden i mere end 30 år.

De fleste muskuloskeletale smerter er ”mekaniske” i deres oprindelse, hvilket betyder, at dagligdagsbevægelser og stillinger kan forårsage smerte. På baggrund af en systematisk gennemgang af patienter, fandt den New Zealandske fysioterapeut Robin McKenzie frem til, at bestemte bevægelser og stillinger ofte er i stand til at mindske smerte og genvinde funktion.

En hjørnesten i MDT er filosofien om aktiv patientinvolvering og uddannelse. Denne tilgang anvendes i dag af klinikere over hele verden, og er anerkendt som en metodisk troværdig behandlingstilgang til ryg, nakke og ekstremitetsproblemer.

Tilgangen har igennem 30 år været grundigt undersøgt og udviklet, og i dag er den en af de bedst efterprøvede behandlingstilgange i fysioterapiverdenen både ift. klinisk erfaring og forskning.

Den indledende undersøgelse er en meget vigtig del af MDT. Det er her fysioterapeuten sikrer den præcise diagnose gennem en række sikre tests. Først når man er sikker på diagnosen, bliver der lavet en målrettet behandlingsplan. Dyre tests som MR scanninger er ofte overflødige.

Kontakt os ​

Telefon tid: kl. 08.00 - 10.00

Telefon:59 51 41 14​

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Certificerede MDT terapeuter kan hurtigt afgøre om MDT tilgangen kan være effektivt for den enkelte patients problem.

MDT-terapeuter er trænet til at undersøge og diagnosticere alle dele af det muskuloskeletale system. Det betyder, at hvis du har et problem omkring ryggen, led eller muskler, så vil en MDT-undersøgelse kunne være hensigtsmæssig.

Kort sagt repræsenterer MDT en grundig og gennemprøvet behandlingstilgang, som baserer sig på logiske principper. Når disse principper bliver fulgt, får langt de fleste rigtig gode resultater.​

Vi vil altid gøre vores bedste

for at du kan få det bedre

Hvad siger vores kunder?

"​Behandlet af et stærkt kyndigt personale."

Line Hedengran

"Taknemmelig for endelig at møde en så kompetent behandler."

Karina Katja Dalsager Petersen

​✩ ✩ ✩ ✩ ✩